17 juni Kermisvoetbal

Op de vrijdagavond van de kermis wordt altijd de traditionele wedstrijd tussen “oud” Usquert en “oud” Noordpool plaats.

Als voorwedstrijd speelt het JO-9 tegen de leeftijdgenootjes van ZEC. Het was duidelijk te merken dat de tegenstander al langer samenspeelden en helaas was hier de uitslag ook naar ( 0-17).

Na afloop echter was er voor de manschappen patat,frikadellen ,ranja en ijs waardoor de nederlaag al snel weer was vergeten.

Nou maar hopen dat de hoofdwedstrijd beter uitpakt voor Usquert. Dat was helaas een illusie, meteen na het fluitsignaal werd al duidelijk dat Noordpool( met Ronald Klip) de betere en veel sterkere ploeg was. Bij de rust keken we dan ook tegen een 0-4 achterstand aan. Na de rust stond er een getergd Usquert(met Ronald Klip) in het veld. Het liep hierdoor meteen een stuk gesmeerder van onze kant. Jammer genoeg was de opgelopen achterstand te groot om het in ons voordeel te doen kantelen en werd het uiteindelijk 4-7 voor Noordpool.

Na afloop van de wedstrijd was in de kantine de uitreiking van de VVV-bokaal door Job Nienhuis. Dit ging gepaard met wat kriebel in de keel bij Job, zo erg zelfs dat drankjes van anderen werden gebruikt om de keel eens goed door te smeren. Daarna was het nog gezellig nazitten en borrelen. Kortom een zeer geslaagde avond.