Verslag Forward 11 – Usquert 1

Zondag 1 mei 2016. Oprichtingsdatum v.v. Usquert: 1 mei 1920. We vieren vandaag het 96-jarig bestaan van de v.v.

Tweede reis van Usquert 1 naar ‘Groot Loug’. Verslag Forward 11 – Usquert 1.

Usquert begint zeer fanatiek, zoals de kampioenswedstrijd van vorige week werd afgesloten. Meteen wordt Forward onder druk gezet. Dit levert een aantal kansen op. Er wordt echter niet gescoord. Helaas. Het is aan ons spel te zien, dat dit wel nodig is. We zijn het immers gewend, scoren.

Maar toch. Vlak voor de pauze vindt Kevin de Jong Sjaak Wierenga. Sjaak heeft weinig bedenktijd nodig en haalt doeltreffend uit: 0-1.

Rust.

In de tweede helft begint Marcel Meuken een éénmansactie. Marcel rondt bekwaam af en het staat 0-2. Dan volgt er een actie van Sjaak. Sjaak komt met een voorzet vanaf de rechterflank. Strak. Marcel kan simpel binnen lopen: 0-3. Een tijdje later belandt de bal in de zestien. Actie van Niels Wierenga en Kevin de Jong. Bal gaat naar Marcel en weer scoort hij. Dit is de derde op rij en zodoende een loepzuivere hattrick, en 0-4. Hier blijft het bij, eindstand derhalve 0-4.

Vermeldenswaardig is de rentree van good-old Niels van Berkel als libero na veel blessureleed. Niels voetbalde alsof ie het hele seizoen al had meegedaan. We hebben er weer een speler bij. Door een blessure van Stefan de Jong schoof de vaste libero Sander Slump door naar het centrum van het middelveld. Ook dit is een mogelijkheid.

Inval doelman Antoon Koning moest één keer reddend optreden. Hij deed dat m.b.v. een prachtige reflex. Zodoende ook deze keer geen tegengoal.

Dan nog een bedankje voor de scheidsrechter. Onze student (Forward is een studentenvereniging) heeft blijkbaar één doelpunt meer gezien dan wij hebben gescoord. Dit bleek later uit de eindstand. Dus geen 0-4 maar 0-5.

Zondag 22 mei laatste wedstrijd van het seizoen. Diverse feestelijkheden na afloop. Komt allen genieten.

Hartelijke groet en tot ziens op 22 mei.

Jaap Munting